Brev:
Ammestop og mælkebehov i flaske
19. maj 2008
Alder:
6 mdr.
Ammestop og mælkebehov i flaske
Kære Helen
Jeg har læst din brevkasse flittigt på sidelinjen, men har nu brug for lidt råd selv.
Jeg har en dejlig lille datter på netop 6 md. Jeg har ammet hende fuldt til omkring små 5. md hvor hun så småt begyndte på grød. Det har hun for starten af været meget glad for og nu er hun oppe på 3 måltider om dagen hvor hun får grød om morgenen, kartoffel-gulerød-broccoli til frokost og evt. det samme til aften, men vi vil nu starter på at hun også skal have lidt kød. Hun drikker også rigtig fint af kop hvor hun får vand.
Men efter at grød og mos er blevet hendes hovedmåltider vil hun ikke ammes længere. Det startede med aftenamningen når hun skulle puttes. Hun var simpelthen for træt til at spise hos mig så vi startede med at give hende en flaske. Men inden for den sidste uge nægter hun at blive ammet. Hver gang jeg ligger hende til laver hun flitsbue og begynder at græde helt vildt.
Jeg har været meget frustreret da jeg gerne ville forsætte med at amme til hun var omkring de 9 md. men jeg er ved at accepterer det nu, for jeg synes også det er vigtig at jeg følger hvad hun vil. Hun vil heller ikke ammes om natten mere, men kun have flaske.
Det skal siges at hun vejede 3120 g. ved fødslen men har efterfølgende ligget øverst i vækstkurven og tog meget på af min mælk. Hun vejer nu 9.2 og den er lidt stagneret nu hvor hun bevæger sig mere og får andet end mælk.
Men nu til mine spørgsmål:
Hvor meget mme skal hun have i løbet af dagen - hvor mange flasker?
Mht til mad om natten så sover hun fra 19-04 hvor hun vågner og vil have mad. derefter sover hun videre til 6/7 hvor vi står op. Du skriver ofte i andre breve at de ikke efter de 6. md skal have mad mellem 23/24 - 05/06. Er det så meningen at jeg skal vække hende og give hende en flaske. Jeg prøvede en gang for en uge siden da hun stadig ville ammes om natten at tage hende op kl 23. og amme hende, men det resulterende bare i at hun vågnede kl. 2 igen og ville have mad og hun tog derfor ikke det lang træk med søvn.
Jeg håber du kan hjælpe mig da jeg er en smule forvirret over de nye tilstande med flaske og mad.
Tak for en god brevkasse
Mange hilsner
Rikke